På denne side kan du finde svar på de hyppigst stillede spørgsmål.

Finder du ikke svar på dit spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice her.

 

Hvor leverer vi?

Hjem-IS leverer kun til danske adresser.

Vi kører i hele Danmark og har vi ikke et fast stop i nærheden af din adresse, kan du forudbestille dine is online, så leverer vi dem direkte hjem til dig.

 


 

Hvilke fordele har jeg ved at bestille is på hjem-is.dk?

Du kan i ro og mag læse om og bestille produkterne.

Du har flere leveringsmuligheder at vælge imellem.

Hjem-IS garanterer altid en ubrudt frysekæde fra fabrikken og hele vejen ud til dig som forbruger. Herved undgår du, at isen krystalliseres og sikrer, at den gode kvalitet bevares.

Du er sikker på, at vi har netop de varer du ønsker.

 


 

Hvordan finder jeg isene?

Isene er inddelt i grupper (Literis, Limonadeis, Desserter m.m.) Klik på den ønskede kategori og isene i kategorien bliver vist. Ved at klikke på indkøbskurven lægger du isene i indkøbskurven. Hvis du ønsker at vide mere om det enkelte produkt klikker du blot på isen.

 


 

Hvorfor accepteres min bestilling ikke?

For at kunne afgive en bestilling skal du oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Hvis disse felter ikke er udfyldt kan du ikke afgive en bestilling. Husk også at vinge handelsbetingelserne af for at bestillingen kan gennemføres.

 


 

Hvordan kan jeg betale?

Når du forudbestiller online, kan du vælge, om du vil betale med det samme eller først, når du får varerne leveret med Hjem-IS bilen.

Online kan du betale med betalingskort.

Hvis du vælger at betale ved isbilen, kan det ske med betalingskort, MobilePay eller kontanter.

 


 

Er det sikkert at bruge mit betalingskort i Hjem-IS’ webshop?

Hjem-IS benytter sig af en sikret SSL forbindelse, som betyder at oplysningerne bliver krypteret, så ingen uvedkommende kan aflæse dem. Det er derfor som udgangspunkt helt sikkert at benytte betalingskort på Hjem-IS hjemmeside.

Er du interesseret i yderligere information om sikkerhed og betaling i forbindelse med E-handel, kan du finde relevante oplysninger på forbrugerrådets hjemmeside.

 


 

Hvorfor kan I ikke finde min adresse?

Oftes skyldes det forskellige stavemåder (eks. Christian Poulsens Vej = Chr. Poulsens vej).

Eventuel bogstav og sal skal skrives i samme felt som husnummeret.

Vi opdaterer løbende vores turdatabase, men det kan forekomme at din adresse ikke er tilgængelig.

Kan systemet ikke finde din adresse, kan du vælge leveringsformen “Aftal tid og leveringssted” og skrive i bemærkninger, hvor du gerne vil have isene leveret.

 


 

Hvordan bliver isene leveret?

Hos Hjem-IS kan du vælge mellem tre leveringsformer:

Levering direkte til din adresse
Varerne kommer med Hjem-IS bilen direkte til din adresse på den nævnte dato

Afhentning på dit lokale Hjem-IS depot (ikke muligt i Coronatiden)
Du kan afhente isene på dit lokale depot

Aftal tid og leveringssted
Vi kontakter dig for at aftale nærmere omkring levering.
Bemærk, at vi ikke leverer fra dag til dag uden forudgående aftale.​

 


 

Hjem-IS bilen kom ikke med min ordre?

I travle perioder kan Hjem-IS bilen være forsinket i forhold til angivet leveringstidpunkt på din ordre. Du vil blive kontaktet af sælgeren, hvis din ordre er yderligere forsinket.
Du er velkommen til at kontakte vores kundeservice her.

 


 

Fortrydelsesret på køb af is og mad (levnedsmidler)

Ifølge dansk forbrugerlovgivning er der ingen fortrydelsesret på køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningens forbrug. Hvis du ikke skulle være tilfreds med dit køb hos Hjem-IS eller varen er blevet beskadiget under leverancen, så skal du kontakte vores kundeservice, og så finder vi en løsning på problemet.

Hvis du vil annullere din bestilling, kontakt vores kundeservice hurtigst muligt. Du kan læse mere om dine muligheder for fortrydelsesret på Forbrugerrådets hjemmeside.

 


 

Hvad gør jeg, hvis der er fejl/mangler ved isene?

Hos Hjem-IS har vi løbende kvalitetskontrol af vores produkter, hvis du skulle opleve fejl eller mangler kan du medbringe varen til en af vores IS-biler eller nærmeste depot, så vil vi hurtigst muligt behandle reklamationen. Du skal blot udfylde vores reklamationsskema. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

 


 

Hvad bruger Hjem-IS oplysningerne om mig til?

Hjem-IS bruger udelukkende dine personlige oplysninger til at behandle din ordre.

Hjem-IS er forpligtiget af PBS til at gemme transaktionsoplysningerne i fem år.

 


 

Bruger Hjem-IS kunstige farve i isene?

Hjem-IS bruger kun naturlige farver i vores is. Vi tilsætter kun masser af god smag fra råvarer af høj kvalitet.

 


 

 

Hvorfor kommer der iskrystaller i is?

Hvis is udsættes for optøning og genfrysning, dannes der iskrystaller i isene. Det går ud over både smag og konsistens. Vores is opbevares altid ved en temperatur på min. -22 grader. Derved undgås det at der dannes iskrysstaller.

 


 

Hvor længe skal islagkagerne stå for at opnå bedst smag og konsistens?

Optøningstiderne varierer fra islagkage til islagkage. Du kan finde optøningstiderne på de enkelte islagkager på hjemmesiden under produktet.

Har du spørgsmål, kan du kontakte vores kundeservice.

 


 

Er der leveringsomkostninger forbundet med bestilling fra Hjem-IS?

Som udgangspunkt er der ingen leveringsomkostninger, når du handler i Hjem-IS webshop.

Hjem-IS forbeholder sig ret til at opkræve et gebyr, såfremt du har et specielt ønske til leveringstid. Gebyr opkræves kun efter forudgående aftale.

 


 

Hvornår kommer Hjem-IS bilen i mit lokalområde?

Du kan altid se, hvornår isbilen kommer til dit lokalområde. Klik her for at se, hvornår den kommer.

 


 

Hvordan opdaterer jeg min internet browser?

Klik på dette link, her får du en guide til, hvordan du kan opdatere din Internet browser.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Kontakt kunderservice

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her

Så får du adgang til fede tilbud, konkurrencer og mange flere fordele!

Henter leveringsinformation - vent venligst (dette kan tage op til 30 sekunder)