Ofte stillede spørgsmål
Hvor leverer i?
Hjem-IS-bilen leverer i hele Danmark. Se, hvornår den kommer til dig.
Hvorfor er det en fordel at bestille is fra Hjem-IS?
Når isen er lavet færdig på vores ismejeri i Thy, rejser den ud i verden ombord på den rullende dybfryser, du kender som Hjem-IS-bilen – og derfor er isen altid præcis lige så god, som da den blev lavet.
Med andre ord er der en ubrudt frysekæde og dermed ingen delvis optøning undervejs og ingen iskrystaller, når isen fryser igen. Kun god smag.
Har I stadig alle de is, jeg kender?
Ja! En kort overgang tog Hjem-IS navneforandring til Fråst, og enkelte is udgik af vores sortiment. De er nu tilbage igen.
Hvorfor bliver min bestilling ikke accepteret?
Måske har du glemt noget i bestillingsformularen? Husk, vi skal have både navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Og så skal du lige acceptere vores handelsbetingelser.
Hvordan kan jeg betale?
Når du bestiller her på siden, kan du betale med det samme via dit betalingskort – eller vente, til Hjem-IS-bilen kommer med din bestilling. Her kan du også bruge dit betalingskort eller MobilePay, men vi tager selvfølgelig også mod kontanter.
Er det sikkert at bruge mit betalingskort i jeres webshop?
Ja! Vi bruger en såkaldt SSL-forbindelse, som betyder, at oplysningerne bliver krypteret, så ingen uvedkommende kan aflæse dem. Det er derfor som udgangspunkt fuldstændigt sikkert at bruge betalingskort på vores hjemmeside.
Vil du vide mere om sikkerhed og betaling i forbindelse med handel på nettet, kan du finde relevante oplysninger på Forbrugerrådets. hjemmeside.
Hvorfor kan I ikke finde min adresse?
Som regel skyldes det forskellige stavemåder (f.eks. "Christian Poulsens Vej" i stedet for "Chr. Poulsens Vej").
Husk også, at eventuelt bogstav og etage skal skrives i samme felt som husnummeret (f.eks. "32B, 1. TH").
Vi opdaterer løbende vores turdatabase, men det kan ske, at din adresse ikke er tilgængelig. Så hvis systemet ikke kan finde din adresse, kan du vælge leveringsformen “Aftal tid og leveringssted” og skrive i bemærkninger, hvor du gerne vil have dine varer leveret.
Hvordan bliver isene leveret?
Isene bliver leveret af Hjem-IS-bilen, som er en rullede dybfryser med minus 18 grader i fryserummet, og som kører i hele Danmark.
Hvorfor kom Hjem-IS-bilen ikke med mine varer?
I meget travle perioder kan Hjem-IS-bilen desværre blive forsinket i forhold til det oplyste leveringstidspunkt på din ordre.
Vi kontakter dig direkte, hvis din ordre bliver yderligere forsinket.
Du er også velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Hvad med fortrydelsesret på køb af is og madvarer (levnedsmidler)?
Ifølge dansk lov er der ingen fortrydelsesret på køb af fødevarer og lignende. Hvis du ikke er tilfreds med dit køb hos Hjem-IS, eller hvis varen er blevet beskadiget undervejs, så skal du kontakte vores kundeservice, og så finder vi en løsning på problemet.
Hvis du vil annullere din bestilling, skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt. Du kan læse mere om dine muligheder for at fortryde på Forbrugerrådets hjemmeside.
Hvad gør jeg, hvis der er fejl eller mangler ved produkterne?
Hos Hjem-IS tjekker vi løbende kvaliteten af vores produkter, men hvis du skulle opleve fejl eller mangler, kan du tage varen med ud til Hjem-IS-bilen eller nærmeste depot, og så vil vi hurtigst muligt behandle din reklamation. Du skal bare lige huske at udfylde vores reklamationsskema. Hvis du har flere spørgsmål, er du også velkommen til at kontakte vores kundeservice